torstai 16. tammikuuta 2020

Seitsemän vuotta sitten – ja edelleen


Kirjoitin näin seitsemän vuotta sitten - ja nyt olen jälleen samassa tilanteessa:

Ensin odottelin viikonlopun + kolme päivää haastattelussa käyntini jälkeen tietoa päätöksestä ja sittenhän se tuli ja epätietoisuus loppui siihen; niin taas kerran kävi, ettei minua valittu hakemaani työpaikkaan. Miksi sitten edes pääsen haastatteluihin vai onko minun haastatteluun kutsumiseni aina vahinko (ainakin se on ihme iästäni ja pitkästä työttömyydestäni johtuen)? Tuntuu ettei minulla todellista työllistymismahdollisuutta loppujen lopuksi kuitenkaan ollut! Minulle vain ei ole paikkaa tässä maailmassa eikä minua tarvita työelämässä. Hyvin masentavahan tilanteeni on eikä tästä näytä mitään ulospääsyäkään olevan. Työttömyys, turhautuminen ja tylsistyminen jatkuvat päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen…

Jälleen kerran on vahvistunut, etten ole se paljon puhuttu niin kutsuttu hyvä tyyppi. En sitten varmaankaan olisi sopinut porukkaan eikä minulla olisi ollut mitään tarjottavaa tai annettavaa yritykselle jatkossa tämän projektiluonteisen tehtävän, johon hain, päätyttyä? Elämäni olisi työllistyessäni vaikka voinut muuttua mielekkää(mmä)ksi, mutta ei sitten – ei väkisin! Ei koskaan eikä ikinä!



Päivitys 16.1.2020:

Ensin odottelin viime perjantain ja nyt olen odottanut kolme päivää viikonlopun jälkeen työhaastattelun jälkeistä päätöstä epätietoisena ja odotan edelleen. Mitään ei ole työnantajasta kuulunut ja nyt mietin onko kenties työhön valitulle jo ilmoitettu ja muille ei, vai eikö mitään valintaa ole vielä tehty? Tosi ”kiva” on tällainen epätietoisuuden tila. Minun täytyy kohta itse kysyä asiaa työnantajalta, mikä on minun mielestäni heille noloa (eikä todellakaan minulle).

Kyllä minä tälläkin hetkellä mietin, että miksi edes mitään yritän, koska lopputulos näyttää olevan aina sama. Ensin haastattelukutsun tullessa herää toivo ja innostus, mutta haastattelun jälkeen seuraa musertava pettymys ja tässä tapauksessa epätietoisuus. Haastattelukutsu kirkastaa päivän, mutta sen jälkeen on pelkkää alamäkeä. En odota saavani työpaikkaa, mutta haluaisin kuitenkin tiedon asiasta. Surullisinta on ollut kiertää samaa kehää näin kauan tilanteeni muuttumatta miksikään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti