maanantai 6. huhtikuuta 2020

Työnhakukokemuksiani kahden vuoden ajalta


Noin kahden vuoden aikana olen käynyt kuudessa työhaastattelussa. Näistä minulla on ollut kolmenlaisia kokemuksia: positiivisia, neutraaleja ja negatiivisia. Karkeasti voin sanoa kokemusten jakautuneen niin, että kaksi on ollut positiivisia, kaksi neutraaleja ja kaksi negatiivisia työhaastattelu-/ työnhakukokemuksia.

2/2018           neutraali, ensimmäinen työhaastattelu vuosiin, ei mennyt parhaiten
10/2018         positiivinen, melkein työllistyin…

1/2019           negatiivinen, kokematon haastattelija, mutta itsekin mokailin
9/2019           neutraali, tavallaan positiivinen, mutta ei johtanut mihinkään

1/2020             negatiivinen kokemus, koska ei edes vaivauduttu ilmoittamaan valinnan tuloksesta minun asiaa erikseen kysymättä. Myöhemmin eli liian myöhään tuli virallinen hylkäysviesti, mutta ymmärtääkseni työ oli alkanut jo monta viikkoa aiemmin (tai ainakin sen oli tarkoitus alkaa silloin), joten siinä vaiheessa oli turhaa enää ilmoittaa mitään! Toisaalta työ ei olisi ollut sitä mitä luulin, mutta haastattelu ei mielestäni kuitenkaan mitenkään huonosti mennyt.
3/2020             positiivinen, koska haastattelijat olivat erittäin mukavia ja minulle tarjoutui eräs tilaisuus, joka kuitenkin siirtyy pandemian takia myöhemmäksi. Sain maaliskuussa myös tiedon tulevasta työhaastattelusta erääseen ”kesätyöhön”. Haastattelu toteutetaan netin kautta, mistä minulla ei ole aiempaa kokemusta, joten toivottavasti se seikka ei vaikuta haastattelun sujuvuuteen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti