keskiviikko 30. joulukuuta 2020

Alanvaihto onnistui

Hain noin 20 kertaa nykyiseen työpaikkaani ja pääsin työhaastatteluun tasan yhden kerran. Työhaastattelun lopputulos oli geneerinen valinta ei kohdistunut minuun –viesti. Kyseisessä organisaatiossa on noin 7000 työpaikkaa ja aiemmin siellä ei ollut minulle yhtään, mutta lopulta löytyi yksi minullekin! Minulla on työpaikka, jossa on aidosti kiva olla töissä. Aiemmissa työpaikoissani on ollut lähinnä: siedettävää/ menettelee/ ok/ paremman puutteessa jne. Monissa työpaikoissa on valitettavasti ollut ikäviä ihmisiä ja huono ilmapiiri.

Onnistuin siis vaihtamaan uudelle alalle. Olen sujuvasti oppinut työssäni tarvittavat tietokoneohjelmat ja nimenomaan työtä tehdessä (koska ohjelmat ovat työpaikkakohtaisia). Nyt teen sellaista työtä, jota tekee Suomessa vain kaksi (tai kolme) henkilöä.* Samoja asioita työssään tekee toki hyvinkin moni, mutta ei juuri tätä nimenomaista projektia.

*Erään melontaseuran retkellä henkilö kehuskeli tekevänsä (Nokialla) työtä, jota tekee Suomessa vain 6 henkilöä, joten pistinpä kerrankin paremmaksi!

Minulla oli puolen vuoden työssäolon (sis. työkokeilun) jälkeen ensimmäistä kertaa kokonaista neljä päivää vapaata, koska jouluaatto sattui olemaan torstai ja joulupäivä perjantai. Viime viikolla oli kolme työpäivää ja neljä vapaapäivää, tällä viikolla on päinvastoin. Seuraavat neljä vapaapäivääni ovatkin sitten vasta pääsiäisenä… Olen ”koko ajan” töissä, kun kerran saan olla töissä ja olenkin tehnyt sellaisen huomion ettei ketään kiinnosta minun työssäoloni, kun en ole enää työpaikaton. Voi sitä utelujen määrää, kun en ollut töissä, mutta töistäpä ei mitään kysellä. Melko erikoista on. 


5 kommenttia:

  1. Sinun kohdalle on osunut melkoinen ihme.
    Itse en enää usko ihmeisiin omalla kohdallani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tätä todellakin ihmeeksi voi sanoa! Olin oikeastaan jo luovuttanut, mutta päätin yrittää vielä kerran ja silloin onnistuin. Joskus kannattaa uskoa ihmeisiin, vaikka kyllähän ne harvinaisia ovat.

      Poista
  2. Kyllä on kaikinpuolin huono lomavuosi tänä vuonna. Vain yksi arkipyhä itsenäisyyspäivänä. Muuten osuu viikonloppuihin pyhät...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä, liika juhla on liikaa.

      Poista
    2. Viime vuonna harmitti, kun itsenäisyyspäivä osui sunnuntaille ja tänä vuonna tosiaan Vapunpäivä on sunnuntai. Toisaalta saan alkaa käyttää lomapäiviäni vapun jälkeen ja todellakin aion käyttää niitä silloin.

      Työssäkäynti on nyt minulle sitä juhlaa!

      Poista