keskiviikko 27. tammikuuta 2021

Puoli vuotta töissä

Tänään 27.1.2021 on kulunut puoli vuotta siitä, kun (5 kk:n) määräaikainen työni alkoi ja sitä siis jatkettiin 6 kk kesäkuun loppuun asti. Saan olla ainakin puolet vuodesta 2021 töissä. Olin tätä ennen ollut toukokuusta 2009 lähtien työpaikattomana yhteensä 10 v 4 kk.

Vuosina 2018…2020 kävin kuudessa työhaastattelussa työllistymättä minnekään. Noina vuosina olin 51 - 53- vuotias. Arvelin jo tammikuussa 2017 työllistymismahdollisuudekseni ainoastaan saada työpaikka ns. tiskin alta, joka siis tapahtui kerran palkkatukityön ja lyhyen projektityön muodossa. Olin varma ettei niin käy enää toista kertaa, mutta oikeastaan se tapahtui nyt toisenkin kerran - ja ihan ilman mitään suhteita. 

Vielä puolen vuoden jälkeen tuntuu uskomattomalta, että todellakin olen päässyt töihin. Toisaalta on sellainen tunne, että olen aina joko menossa töihin, töissä tai tulossa töistä… Mieluummin kuitenkin näin kuin aina työttömänä ilman työpaikkaa, jonne mennä, jossa olla töissä ja josta tulla kotiin töiden jälkeen. Töissä on kiva olla!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti