tiistai 9. toukokuuta 2017

Tulihan se sittenkin sieltä!

Juuri silloin kun olin lähtenyt asioille ja unohtanut puhelimeni kotiin, oli minua yritetty tavoittaa (kahdesti) Pirkanmaan TE-toimistosta määräaikaishaastatteluun liittyen! Ei ole todellista… En edes osannut odottaa kyseistä puhelua, vaan ajattelin, ettei sitä resurssien puuttuessa koskaan edes tule. TE-toimiston omille sivuille merkitty yhteydenottopäivä minulla oli lokakuussa. No, soittivat sentään vielä kolmannenkin kerran.

Puhelun asiat:
  • yhteystietoni tarkistettiin
  • työnhakutietoni tarkistettiin
  • työnhakusuunnitelman päivitys -> hyväksyntä tehtäväksi parin päivän sisällä -> tehtävän kuittaus tehdyksi jatkossa (”Olen hakenut työpaikkoja.”)
  • soittaja vihjasi menemään tarjolla oleville muutaman tunnin kursseille, jos kiinnostaa (ei oikeastaan)
  • voin ottaa yhteyttä, jos on asiaa…

Lopputulema:
”Soitto ja voivottelu ja hyvään kevään toivottelu.” 
(Tämän olen lainannut eräästä nettikeskustelusta.)

Mitään varsinaista voivottelua (tosin sen voi rivien välistä lukea) ei ollut, mutta muuten em. lausahdus kuvaa hyvin tätä puhelua. 

5 kommenttia:

  1. Itse kun jäin työttömäksi en heti tajunnut, että puhelin täytyy todella olla joka hetki mukana. Sain tästä kyllä hyvän opetuksen. Olin ehkä sanotaan nyt vaikka postilaatikolla käymässä ja puhelin tietty sisällä. Te-tsto tietenkin soitti just sillä sekunnilla ja kun tulin sisälle, huomasin puhelimen merkkivalon ja kauhukseni tunnistin numeron ja eikun heti soittamaan takaisin. Asia hoitui ja kun myöhemmin vilkuilin te:n verkkosivuilta omista tiedoistani, niin olihan sinne merkitty, että soitettu silloin ja silloin, asiakas ei vastannut puhelimeen. Ajattelin itse, että onpa tarkkaa hommaa. Sinulle sentään soitettiin peräti kolme kertaa.

    VastaaPoista
  2. http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005203038.html?ref=rss

    VastaaPoista
  3. No minä taas en ole koskaan vastannut vaikka soittaisivat eikä mitään sen kummempaa ole seurannut. On joko vaan siirretty yhteydenottoa eteenpäin tai tullut kutsu käymään.

    VastaaPoista
  4. Oli hyvää palvelua tavoitella minua vielä kolmannenkin kerran, jolloin puhelimeni ja minä olimme samassa paikassa. Tuli sekin velvollisuus hoidettua - molemmin puolin. Ensimmäinen haastattelijan kysymys oli: oletko vielä työtön? No, jos en olisi, olisin toki siitä ilmoittanut TE-toimistoon! Salaisena toiveena näissä soitoissa on siis se, ettei kukaan olisikaan työtön/ työpaikaton… Valitettavasti kuitenkin liian monet ovat. Omaan asiointiini piti ilmestyä eilen kuitattavaksi päivitetty työllistymissuunnitelma, mutta sitä ei ole vielä näkynyt. Minun on siten kovin vaikea suunnitelmaa myöskään hyväksyä.

    Sipilän hallitus voisi nyt jo päättää jotain kunnolla eikä veivata asioita edestakaisin! Minulle jäi elävästi mieleen, kun Timo SOINI tuli takki auki tv-kameroiden eteen ilmoittamaan, että "jatkossa työttömät haastatellaan kolmen kuukauden välein". Heti oli nähtävissä asian toistaminen papukaijan lailla ja täydellinen ajattelun puute siitä, mitä käytännön toteutus vaatii.

    VastaaPoista
  5. (Edellinen on oma kommenttini, joka tuli jostain syystä Unknown-nimellä enkä osaa sitä korjata.)

    VastaaPoista