maanantai 2. heinäkuuta 2012

Minkälainen hakija saa työpaikan?


Kun olen vuosien aikana päässyt seuraamaan sivusta rekrytointeja, olen havainnut tällaista:
Ensinnäkin (tietysti!) nuori, kaunis, iloinen ja puhelias (naispuolinen) henkilö on suosittu rekrytoitava.  Lisäksi ”reippaus” on suotavaa. Entäpä sitten, kun itselläni ovat nuoruus ja kauneus taaksejäänyttä elämää, enkä ole koskaan ollut erityisen iloinen tai puhelias?  Olin nuori yli 15 vuotta sitten (kolmekymppinen on mielestäni vielä nuori) ja kaunis (oma subjektiivinen käsitykseni) olin vielä noin 11 vuotta sitten. Sittemmin ovat vuodet ja työttömyys vaatineet veronsa… Reippaus on mielestäni sitä, että antaa itsestään reippaan kuvan tuomalla itseään ja tekemisiään esille jatkuvasti.  Minä olen aina ollut huono itseni korostamisessa ja esille tuomisessa! 

Tästä kaikesta huolimatta onnistuin vielä 40- ja 41-vuotiaana saamaan työpaikan. Ehkä onnistuin silloin työhaastattelussa esittämään iloista ja puheliasta? Koska se ei kuitenkaan ole ns. luonnollinen olotilani, en sitten kuitenkaan pysty pitämään sellaista kulissia väkisin yllä työpaikalla. No, 43-vuotiaana minusta sitten tulikin pitkäaikais/ikityötön.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti