keskiviikko 3. elokuuta 2011

Jatkuvasta torjutuksi tulemisesta

Työtön tulee työnhakijana jatkuvasti torjutuksi, joko tällä kertaa sinua ei valittu- viesteillä tai syvällä hiljaisuudella ilman minkäänlaista viestiä. Tällainen jatkuvasti torjutuksi tuleminen ei todellakaan ole hyväksi kenenkään (jo ennestäänkin ei-niin-hyvälle) itsetunnolle!

Lapseni osoittavat sisarusrakkautta tekstareilla tyyliin:  "Sisko on tyhmä. Terveisin universumi." Tämä ei muuten ole hauskaa, mutta terveiset universumilta on hyvä oivallus. Minusta on viime aikoina alkanut tuntua siltä, että universumi on minulle - enemmän tai vähemmän koko ikäni - antanut vihjeitä tarpeettomuudestani, mutta en ole niitä tähän asti täysin ymmärtänyt.  Ainakin työn, uran ja menestyksen (eli kokemani työttömyyden, urattomuuden ja menestymättömyyden) kannalta on tarpeettomuuteni tullut hyvinkin selväksi. Minun vähiä eli olemattomia rahojani ollaan kuitenkin koko ajan kerjäämässä joltakin taholta, mikä on täysin ristiriidassa sen kanssa ettei työpanokseni kuitenkaan kelpaa minnekään, missä voisin sitä rahaa ansaita

3 kommenttia:

  1. Samoin mäkin olen kokenut työhaun. Lopulta se monella johtaa siihen ettei halua kohdata tuota torjuntaa, koska se kolauttaa aina, ja kun kolahtaa niin sattuu.

    Kerroinko muuten, että mulle tarjottiin kesällä postista töitä. Se tuntui ihan kivalta, vaikka en sitten juuri nyt voinut ottaa sitä vastaan, kun mulla on tämä toinen pätkä. En tiedä miten se sitten vaikuttaisi itsetuntoon, että tekee paljon koulutustaan helpompaa työtä? Toisaalta koen tällä hetkellä, että en oikein pärjää koulutustani vastaavassa, kun ei vaan oppimisvauhti oikein riitä nykyisiin vaatimuksiin. Siinä mielessä se postin paikka olisi tuntunut ihan houkuttelevalta.

    VastaaPoista
  2. Minä olen myös työtön ja epäilen vahvasti syntyneeni niiden vähemmän hyvien tähtien alla, toki vika voi olla myös minussa.

    Kirjoitat kivasti karusta aiheesta, tykkään. Saanko linkittää omaan blogiini?

    VastaaPoista
  3. Saat toki linkittää omaan blogiisi!
    Kiva juttu, kun joku tykkää :-)

    VastaaPoista