lauantai 14. toukokuuta 2011

Huolimaton

 Millainen ihminen tässä maailmassa pitäisi olla, että ”kelpaisi”? Ei saa olla hiljainen/ vähäpuheinen, vaatimaton eikä kiltti. Siis sellainen, joka minä olen. Ollakseen menestyvä, pidetty ja ”mieleinen” pitää olla röyhkeä, äänekäs, kyynärpäätaktikoiva ja puhua taukoamatta omista todellisista ja kuvitelluista saavutuksistaan.  Pitäisi myös painaa toisia alas nostaakseen itseään ylös, mutta minä en sellaiseen pysty enkä edes haluaisi pystyä. Sellainenkin henkilö, joka vielä nauraa kovaan ääneen omille jutuilleen on todella suosittu ja menestyvä, eikä kukaan koskaan kritisoi häntä (paitsi minä). No. Minä olen tietysti kateellinen. ”Vääristä” ominaisuuksistani johtuen olen huolimaton eli sellainen, jota ei huolita minnekään…

1 kommentti:

  1. Mulla on myös usein ollut samanlaisia ajatuksia oman persoonallisuuden huonosta "markkina-arvosta", sillä oon myös sellainen joka ei tykkää olla esillä. Työhaastattelut on olleet koettelemuksia, enkä ookaan pärjännyt niissä kovin hyvin. Tosin uskon että äänekkyydellä ja itsekehullakin on rajansa. En ainakaan itse ketään siinä äärimmäisyyksiin menevää palkkaisi.

    VastaaPoista