perjantai 20. tammikuuta 2012

Miksi en saa (enää) työtä?

-    en ole mies
-    en ole alle 40-vuotias
-    minulla ei ole mitään erityisosaamista (tarkoitus toki on hankkia sellaista opiskelemalla!)
-    olen nainen
-    en ole nuori enkä kaunis
-    olen yli 40-vuotias
-    koulutukseni on vanhentunut
-    työkokemukseni on vanhentunut(?)
-    olen ollut liian kauan työttömänä
-    olen joutunut ikuiseksi työharjoittelijaksi/ työssäoppijaksi, vaikka olen aikuinen ihminen, jolla on jo työkokemusta (tosin liian vähän ikään nähden)
-    minulla ei ole verkostoja
-    en osaa verkostoitua
-    en ole Facebookissa, Twitterissä enkä LinkedInissä, joten en tule some-rekrytoiduksi
-    minulla on vain tämä erittäin epämediaseksikäs blogi
-    en ole koskaan ns. oikeaan aikaan oikeassa paikassa
-    olen ”vääränlainen” ihminen, ts. en ole sosiaalisesti kompetentti
-    en vastaa ns. hyvän tyypin kriteereitä eli en ole ”sellainen, joka halutaan töihin
-    en myöskään ole ns. hyvä jätkä, jollainen naisen tulisi tietyillä aloilla olla
-    olen liian kiltti eli ”kiltteydestä kipeä
-    en ole puhelias enkä ulospäin suuntautunut
-    en ole myyntihenkinen (enkä edes haluaisi olla)
-    en ole erityisen hauska, älykäs enkä yhtään suosittu
-    olen keskinkertainen
-    en osaa enkä edes halua mielistellä ketään
-    en osaa kehua itseäni lakkaamatta ja vakuuttaa kuulijoita omasta erinomaisuudestani 
-    olen ystävällinen ja empaattinen, mutta ilmeisesti jotenkin väärällä tavalla, koska en kelpaa
-    olen luotettava, tunnollinen ja ahkera, mutta ne eivät ole nykypäivän työelämässä arvostettuja ominaisuuksia
-    olen opiskellut avoimessa yliopistossa, mutta niitä opintoja ei arvosteta
-    alalla, jolla viimeksi olin, on liian kova kilpailu vähistä työpaikoista
-    minulla ei ole kilpailuviettiä eikä pätemisentarvetta
-    työpaikkoja on koko ajan vähemmän tarjolla
-    työnhakijoissa on mistä valita (seuraava sukupolvi on jo työmarkkinoilla )
-    minulla ei ole koulutusta sellaiselle alalle, jolla oikeasti olisi tarvetta työvoimasta

4 kommenttia:

  1. Itsekin huomasin, että oli ominaisuuteni mikä tahansa, se ei sopinut jostain syystä haettavaan työthön. Silloin kun vielä jaksoin töitä hakea.

    Jotenkin nuo teoriassa asiasta puhuvat pitäs laittaa kokemaan se mitä Sinä ja minä ollaan koettu. Tultu syrjityksi iän, sukupuolen ja kaiken muua takia.

    Nostakoot vaan eläkeikääkin, niin pitkäaikaistyötön ehtii olla 25 vuotta työttömänä...

    VastaaPoista
  2. Minulla on tuosta 25:stä vuodesta kohta 3 kulunut, joten 22 on vielä jäljellä.

    VastaaPoista
  3. Lista pätee myös minuun. Olen tosin nuorempi, mutta se ei auta. Päin vastoin. Eikö ole kivaksi maailma mennyt.

    VastaaPoista
  4. Todellakin. Eivätpä ole odotukset korkealla työllistymisen suhteen!

    VastaaPoista