tiistai 26. heinäkuuta 2011

"Maanantaina töihin"

Ei, minä en todellakaan ole menossa maanantaina töihin, vaan olen kuunnellut niiden puheita, joilla on etuoikeus palata kesäloman jälkeen töihinsä. Alkukesästä kysellään "Olet(te)ko lomalla?" ja loppukesästä vertaillaan lomalta töihin paluun ajankohtia. Työttömällä ei ole näihin keskusteluihin kommentoitavaa!

Työtön ei mene töihin maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina eikä perjantaina. Työtön on useaan kertaan ilmoittanut työhakemuksissaan ajankohtia, jolloin voisi aloittaa työt. Työtön olisi voinut aloittaa työt esim. 1.6 tai 1.7, tai voisi vielä aloittaa 1.8, mutta kun hänen työpanoksestaan ei ole kukaan paskan vertaa kiinnostunut!  Niinpä hän ei sitten edelleenkään aloita töitä eikä mene töihin minään viikonpäivänä...

1 kommentti:

  1. Tuosta maanantaista: Minulla on vieläkin maanantai-ahdistus, vaikka monta vuotta jo olen olut työttömänä. Jotenkin viikko ei meinaa millään lähteä käyntiin. Onko se sitten tätä muuta surkeutta vai peräisin sieltä työelämän viime ajoilta, jolloin jokainen maanantai oli yhtä helvettiä, organisaatio-uudistusten pelkoa. Tiedä häntä.

    Ja koska pidät lomaa kyselyihin vastaan nykyisin (puolitutuille), että minulla ei ole lomaa lainkaan. Sehän on totta. Voi vai muistella lomarahoja yms.

    Voimia edelleen!

    VastaaPoista