maanantai 22. helmikuuta 2016

Viisi vuotta blogia

Tänään onkin erikoinen päivä, kun blogini aloittamisesta on kulunut tasan viisi vuotta, ja samalla oli viimeinen työpäiväni palkkatukityössä. Virallisesti palkkatukityönpätkäni loppuu vasta viikon päästä, mutta kertyneet lomapäivät on pidettävä pois - tarvitsin niitä sitten tai en… Puoli vuotta työelämässä kului uskomattoman nopeasti! Sama aika työttömänä sen sijaan matelee matelemistaan… Tuntuupahan elämä pidemmältä työttömänä ollessa :-)

Viisi vuotta on kuukausina 60, joista kuutena sain olla töissä. Näin ollen yhden kymmenesosan blogini olemassaoloajasta olen päässyt olemaan pois työttömyydestä. Kai se on jo minulle jonkinlainen saavutus, kun täytän kesällä 50 ja yhteensä työkokemusta on kertynyt vaivaiset 12 vuotta. Lisäksi näiden viiden vuoden aikana olen käynyt kaksi työvoimakoulutusta, joihin sisältyi 3 + 4 kk työssäoppimista, joten viidestä vuodesta pyöreästi vuoden olen ollut tavalla tai toisella – palkatta tai huonolla palkalla – työelämässä. Lisäksi olen opiskellut avoimessa yliopistossa yhteensä 80 op. Ensimmäinen työvoimakoulutus, jossa suoritimme 35 op avoimen opintoja, osoittautui (kuten sitä aiemmat työvoimakoulutukset) täydellisen hyödyttömäksi; työssäoppimisestakaan ei poikinut yhtään mitään! Vasta viimeisin typo- koulutus hyödytti minua ainakin tämän palkkatukipätkän verran. Tämmöistä on mahtunut viiteen vuoteen työttömyyden/ työllisyyden osalta – muusta en ala edes kirjoittaa. Ehkä sitten joskus jossain muualla?

2 kommenttia:

  1. Onnea nyt kuitenkin virstanpylvään johdosta ja kiva, että jaksat kirjoittaa. Vertaistuki näin verkon välityksellä on tärkeää.

    VastaaPoista
  2. Kiitos onnitteluista. Tietenkin jaksan kirjoittaa, ja hienoa, että joku viitsii myös lukea kirjoituksiani!

    Ajat ovat nyt mielenkiintoiset työni jatkumisen/uudessa muodossa alkamisen kannalta - uutta työsopimusta ei ole vielä tehty, joten sitä odotellessa...

    VastaaPoista